13. srpna 2014

Eragon hlasem Martina Stránského

Eragon je prvním dílem čtenářům již známé fantasy série Odkaz Dračích jezdců od spisovatele Christophera Paoliniho. Christopher Paolini tuto knihu napsal v pouhých patnácti letech a posléze ji doplnil na celou tetralogii. Ta se stala oblíbenou po celém světě. O oblíbenosti příběhu hovoří nejen to, že byl podle něj natočen stejnojmenný film, ale i fakt, že kniha byla namluvena jako audiokniha. V českém jazyce se tohoto dozajista nelehkého poslání chopil Martin Stránský, díky kterému mohlo nakladatelství Fragment roku 2012 audioknihu čítající téměř devatenáct hodin zvukového záznamu vydat.

Martin Stránský je nejen hercem známým z televizních seriálů, ale rovněž úspěšným dabérem. Jeho nejznámějším počinem v tomto směru je nadabování hlavní postavy seriálu Dr. House, za což dostal v roce 2011 hned dvě ocenění. Svůj hlas propůjčil i k účelu namluvení knihy Eragon. Eragon je jméno chudého farmářského chlapce, který ze všeho nejraději sní. Jednoho dne najde Eragon v Dračích horách podivný modrý kámen. Chce jej vyměnit za jídlo pro svou rodinu, ale naštěstí se mu to nepodaří. Z vejce se totiž vyklube dračí mládě Safira, díky které se jeho sny o dobrodružství stanou skutečností. Zní to sice velmi romanticky, ale realita je mnohem krutější. Eragon se společně s dospívající dračicí musí vydat na cestu, na jejímž konci jej čeká jeho dávno předurčený osud.

Když mi od nakladatelství Fragment přišla nabídka zrecenzovat audioknihu Eragon, neváhala jsem. Moje pocity však byly smíšené, jelikož jsem nevěděla, co od audioknihy čekat. Doposud jsem knihy pouze četla, k jejich poslechu jsem se ještě neodhodlala. Můj první dojem z audioknihy byl naštěstí skvělý. Hlas Martina Stránského se k příběhu výborně hodí a jeho majitel dokázal namluvit knihu takovým způsobem, že knize nejenže nesebral její kouzlo, ale naopak ji přetvořil v jiný druh čtenářského zážitku. Poradil si dokonce i se starověkým jazykem, což musel být určitě velmi obtížný úkol. Když jsem si promluvy psané starověkým jazykem zkoušela z knihy nahlas předčítat já, nevedlo se mi ani zdaleka tak dobře.

Jsem ráda, že jsem díky audioknize mohla objevit nový rozměr knihy. Audiokniha se skvěle hodí na relaxaci, cestování či dovolenou (jelikož se dá nahrát do MP3 přehrávače, nezabírá žádné místo v kufru :-) ). Pro čtenáře, kteří již Eragona četli a oblíbili si jej, bude představovat zajímavou novou zkušenost s jejich oblíbeným čtivem.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzní audioknihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat